Madridi csoda

Május végén kedves barátnőm, Vera meghívására Madridba utaztam. Szerda este érkeztem Madridba, akkor még kissé hűvösebb idő fogadott, de ez aztán napról napra változott. Azóta én is sokkal lazábban veszem a hideg időt, képes vagyok 18-20 fok körül szoknyában, nyári ruhában elmenni otthonról, tudván hogy szép meleg idő lesz majd. :)

Veráékhoz megérkezvén isteni finom vacsorával és egy pohár rioja-val indítottunk. :)

Csodálatos, relaxáló, feltöltődő és fejlődő 4,5 napot töltöttem Veráéknál.

Első nap, csütörtökön az élettel teli reggelink (zöld turmix és pirítós) után autóval Madrid belvárosába indultunk. Első utunk a Manzanares folyóhoz vezetett, itt sétáltunk a csodálatosan kialakított sétányon, végig a folyóparton. Közben persze jobbnál-jobbakat beszélgettünk, és ettük a finom cseresznyét, amit Veráék a bio farmról kaptak. Innen a Királyi Palota kertjébe mentünk, ahol egy padon ülve beszélgettünk és közben élveztük a nap melengető sugarait. :) Egy nagyon klassz vegetáriánus étteremben ebédeltünk, amit egy bio bolt alatt alakítottak ki. Hadd ne mondjam, hogy Madridban a bio bolt kínálata is sokkal gazdagabb mint itthon, pl. Győrben. De szép lassan fejlődik Magyarország ezen a téren is, hisz az igény egyre nagyobb a minőségi táplálkozás iránt. Elhoztuk Danit az iskolából, majd közös játék következett.

Pénteken metróval mentünk be a belvárosba, és következett az abszolút kedvemrevaló nap. :) Városnézés shoppingolással, borozással, beszélgetéssel egybekötve. Rögtön betértünk két bio kozmetikumokat árusító üzletbe is (Lush és L’occitane), ahol szuper natúr kozmetikumokat vásároltunk. Aztán felmentünk két rooftop teraszra is, ahonnan csodálatos kilátás nyílt Madridra. Az első helyen tök aranyos chill-out teraszt alakítottak ki, szinte ágyakkal, napellenzőkkel. Ittunk egy isteni finom száraz spanyol fehérbort (rueda), és élveztük a kilátást, beszélgettünk, nevettünk. :) Olyan érzésem volt, hogy fel sem szeretnék kelni innen, örökké jó lenne itt maradni.

Innen egy újabb fantasztikus vega étterembe mentünk, ahol szuper ebédet ettünk. Igazi gasztro túrán vettem részt Madridban. Láttam, hogy mennyire másként is lehet vegetáriánusként étkezni, ha az ember nyitott más ételekre is. Ki lehet törni a rántott gomba, rántott karfiol kombóból vegetáriánusként. Sőt! Micsoda mennyei étkek vannak, amik nem nehezítik el a gyomrot, nem okoznak teltség érzést mint egy nehéz hús étel. És vegetáriánusként is abszolút be lehet vinni a szervezetünkbe a szükséges vitaminokat, ásványi elemeket. Sőt, igazán tudatosan én is csak most kezdtem el étkezni. Ha szeretnétek tuti tippeket, tudást kapni, nézzétek meg Vera másik blogját ITT.

Az első képen látható szívecskét teljesen spontán módon rajzoltam a forró csokimba egy reggelizős helyen. Csak csurgattam a forró csokit a tejbe (ami természetesen növényi tej), és ez lett belőle. :) Hiába no, a belsőmben mindig a szeretet lakozik. :)

Madrid (1)

Madrid (3)

Madrid (7)

Madrid (4)

Madrid (8)

Madrid rooftop terasz (3)

Madrid rooftop terasz (4)

madrid

Jártunk még a Retiro Parkban is, ami egy csoda. :) Csodálatosan sütött a nap, ragyogóan szép kék volt az ég, megannyi ember, árus,kisgyerek a parkban. :) Kell ennél több? Retiro park 4

Szombaton pedig Chinchonba látogattunk, amiről Vera már számtalanszor írt már róla, nekem pedig minden egyes alkalommal nagyon tetszett, amit írt róla. Bájos kis falu lehet a hegyek között.

Az autópályáról letérvén szűk kis szerpentines úton, olajfák között haladtunk Chinchon felé. Alighogy beértünk a városba, leparkoltunk és a nagy tér felé vettük az irányt. Rögtön beültünk egy kávézóba, ettünk egy klasszikus spanyol reggelit, majd körbesétáltunk a faluban. Egy kisebb meredekebb utcán jutottunk fel a templomhoz, ahonnan csodálatosan rá lehetett látni a falura. Nagyon tetszett. Klassz volt a tapasozás az étteremben, az igazi dolce vita életérzés, ahogy nem siettünk, csak ráérősen ücsörögtünk, beszélgettünk és élveztük a napsütést. :) Chinchon pedig pont olyan, vagy még olyanabb volt, mint amire számítottam. :))

Chinchon (9)

Chinchon (12)

Chinchon (27)

Chinchon (16)

Chinchon (10)

Ottlétem alatt futni is eljutottunk, ami nagyon tetszett nekem is, kellemes volt ketten együtt futni, és ha már éppen feladtam volna, hogy elég, nem futok többet, elhangzott Vera szájából a bűvös mondat: már mindjárt otthon vagyunk. :)

Életemben először jógáztam is, ami szintén tetszett, felkeltette az érdeklődésemet. Csodálattal néztem, ahogy a kedves hölgy, aki a jógát bemutatta, milyen hajlékony. Szeretnék majd egyszer én is ilyen hajlékony lenni. :)

Vera szuperjól összefoglalta a 4,5 nap eseményeit, olvassátok el az ő beszámolóját is: Klikk ide!

Elizabeth Gilbert írta az Eat, Pray, Love c. könyvében, hogy minden városnak megvan a szava… Madridnak már a második nap, hazafelé az autóban tudtam, hogy mi a szava: Elegancia és előkelő. Igen, Madrid a legelőkelőbb város, ahol eddig jártam. Csodálatosan szép épületekkel, fehér színű házakkal, csinos nőkkel, elegáns férfiakkal. Ide magas sarkú cipőben, a lehető legcsinosabb ruhában illik jönni. Még akkor is, ha csak egy sima városnézésre indulunk. Én is csinos szoktam lenni, de Madridhoz képest elbújhattam…. Elegáns város de nagyon! Elbűvölt, magával ragadott egy életre, ezt biztosan tudom. Ide még muszáj lesz visszatérni. :)

Fantasztikus volt ez a 4,5 nap veletek Vera! Nagyon jól éreztem magam, hatalmasakat nevettünk, inspiráltál, tanítottál, megmutattál számtalan dolgot nekem! Köszönöm nektek a meghívást még egyszer és keep in touch! :)

thank_you_heart_shape_in_cloud-b0415237080bc7774876c195fb2200cdKép innen

A képek mindegyike Vera tulajdonát képezi (kivétel az utolsó Thank you kép). Remélem, hogy nem gond, hogy feltettem a képeidet ide…

2 thoughts on “Madridi csoda

  1. Csodalatosan osszefoglaltad, koszonom! Mi is koszonjuk, hogy eljottel es feltoltottel csupa pozitiv es vidam jelensegeddel! Jo, hogy ennyire hasonlo gondolkasuak vagyunk es ennyire sok kozos erdeklodesi pont akad :)) Mindig lesz mirol beszelgetnunk es nevetnunk :))
    Maskor is nagyon szivesen varunk! hugs

Leave a comment